zamosc.tv

XXII sesja Rady Gminy Zamość

dodano: 24 wrzesnia 2020

Porządek obrad :
    •    Otwarcie sesji.
    •    Stwierdzenie quorum.
    •    Przyjęcie porządku obrad.
    •    Przyjęcie protokołu z XXI sesji Rady Gminy.
    •    Interpelacje i zapytania radnych.
    •    Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
    •    Wnioski radnych.
    •    Odpowiedzi na wnioski radnych.
    •    Wnioski i zapytania mieszkańców gminy Zamość, zaproszonych gości.
    •    Odpowiedzi na wnioski i zapytania mieszkańców.
    •    Projekt uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.
    •    Projekt uchwały w  sprawie wprowadzenia zmian w uchwale budżetowej na 2020 rok.
    •    Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania Studium uwarunkowań 
i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Zamość.
    •    Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Zamość – tereny przemysłowo-składowe oraz droga gminna w m. Sitaniec Wolica.
    •    Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości (obręb Kalinowice).    
    •    Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości (obręb Wólka Panieńska).
    •    Projekt uchwały w sprawie wstępnej lokalizacji nowego przystanku komunikacyjnego w obrębie Wólka Panieńska
    •    Informacja z wykonania budżetu Gminy Zamość oraz informacja o kształtowaniu się wieloletniej prognozy za I półrocze 2019 roku w tym stopień zaawansowania przedsięwzięć wieloletnich.
    •    Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2019/2020 w szkołach prowadzonych przez Gminę Zamość.
    •    Informacja o pracy wójta gminy
    •    Zakończenie sesji.    

 

Oceń wideo:
Poleć znajomym:
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Prosimy o kulturalną dyskusję. Cały regulamin tutaj.

Dodaj komentarz

Wasze komentarze

dodano: 21:39, 21 października 2020 przez: Do XYZ

Nie będzie powtórki z marca i kwietnia, bo nas na to nie stać. Trzeba przestrzegać zasad, ale nie wzbudzać paniki. Zacytuj

dodano: 21:28, 21 października 2020 przez: Reginis

Ja tylko widzę, że zdrowie nauczycieli, sprzedawców i innych ludzi codziennie spotykających się w pracy z setkami innych ludzi jest mniej ważne od urzędników. A życzenia odwzajemniam. Jakbyś prześledził moje wpisy, to byś wiedział, że jestem za przestrzeganiem zasad, a nie za ich łamaniem, ale bez wyjątków. Zacytuj

dodano: 21:13, 21 października 2020 przez: XYZ

Do poprzednika. Czy Ciebie lub Twych znajomych jeszcze nie dotknęła Was ta choroba? Nie będę złośliwy i życzę Ci abyś jak najdłużej tego nie napotkał, Zacytuj

dodano: 10:34, 21 października 2020 przez: Reginis

Od dzisiaj gmina zamknięta dla interesantów. Za to szkoły, sklepy, apteki, zakłady pracy na szczęście funkcjonują. Zacytuj

dodano: 07:54, 20 października 2020 przez: 1:2

Jest już w wielu miejscowościach w Gminie Zamość: tj. Bortatycze, Płoskie,Wólka, Szopinek i nie tylko, ale o tym się nie mówi głośno Zacytuj

dodano: 18:20, 19 października 2020 przez: wieprzec

A kto wie czy na SKARASZOWIE nie ma Covida przeslanki sa Zacytuj

dodano: 17:33, 19 października 2020 przez: mieszkaniec do przedmowcy

Co To jest Ten Skaraszow, moze to jakas kolonia? Zacytuj

dodano: 11:54, 19 października 2020 przez: skaraszow 1

Nie wiadomo, zaczyna być głośno że COVID jest u przewodniczącej Koła w Wólce Zacytuj

dodano: 20:52, 18 października 2020 przez: skaraszów 2 i 1/2

Starsza kobieta z Wólki nie żyje ,może jakiś związek z weselem i kgw ? Zacytuj

dodano: 21:08, 17 października 2020 przez: Paradoks - potomek folwarczny

No tak tego się nie spodziewałem --- w jednym wpisie pochwała dla ; najbardziej prawicowego i jednocześnie dla najbardziej lewicowego komentatora na portalu /// Nawet jeśli to tylko dla /// jaj /// to i tak jest podstawa żeby po -- niewolnej sobocie --- otworzyć flaszkę . Zacytuj

dodano: 17:35, 17 października 2020 przez: Do reginis i paradox

Dobra szkoła. Gratulacje Zacytuj

dodano: 16:46, 17 października 2020 przez: Reginis

To pewnie coś takiego jak np. Sitaniec Kolonia Popówka, czyli zwyczajowo zwana część wsi. Zacytuj

dodano: 16:21, 17 października 2020 przez: Paradoks - potomek folwarczny

Nie ma takiej miejscowości w Gminie Zamość jak Skaraszów , tak jak nie ma Londynu w Polsce ; tylko jest Lądek Zdrój , ale może się mylę i dlatego zarówno mieszkańcom Skaraszowa od nr.......do nr... , jak i pozostałym mieszkańcom od. nr......do nr.... czyli Wólki Wieprzeckiej życzę dużo zdrowia i pogody ducha w tych ciężkich czasach ||||| A WŁADZOM GMINY życzę odwagi w wyjaśnieniu tej niepokojącej po trzykroć sygnalizowanej poniżej informacji Pzdr. Zacytuj

dodano: 13:16, 17 października 2020 przez: Reginis

Czyli władze gminy milczą nt. zagrożeń, bo być może same swoim zachowaniem i przyzwoleniem naraziły mieszkańców oraz przyczyniły się do rozprzestrzeniania się wirusa na naszym terenie? Nie wiem tego, ale skoro władze milczą, to mam prawo do takich spekulacji. Władze innych samorządów w różnym stopniu, ale jednak informują mieszkańców danej społeczności co się dzieje na ich terenie i jakie podejmują działania lokalne w związku z covidem. Władze Gminy Zamość ograniczyły się w ostatnim czasie do komunikatu, że ograniczają dostęp do urzędu. Czy tak powinno być? Zacytuj

dodano: 12:53, 17 października 2020 przez: skaraszow

To raczej nie chodzi o wesele które było w świetlicy w Wólce tylko mieszkańca z Wólki - uczestnicy tego wesela są na kwarantannach a część jest chorych. na covid P. podobnie tydzień po weselu w świetlicy w Wólce było spotkanie KGW z udziałem wielu osob z terenu Gminy, raczej bez gospodarzy tej gminy się nie obyło, a panie które były na tymże weselu także uczestniczyły tydzień pózniej w biesiadowaniu. Było grono osób, które miało trochę rozsadku i jadło w domu Zacytuj

dodano: 12:53, 17 października 2020 przez: skaraszow

To raczej nie chodzi o wesele które było w świetlicy w Wólce tylko mieszkańca z Wólki - uczestnicy tego wesela są na kwarantannach a część jest chorych. na covid P. podobnie tydzień po weselu w świetlicy w Wólce było spotkanie KGW z udziałem wielu osob z terenu Gminy, raczej bez gospodarzy tej gminy się nie obyło, a panie które były na tymże weselu także uczestniczyły tydzień pózniej w biesiadowaniu. Było grono osób, które miało trochę rozsadku i jadło w domu Zacytuj

dodano: 12:53, 17 października 2020 przez: skaraszow

To raczej nie chodzi o wesele które było w świetlicy w Wólce tylko mieszkańca z Wólki - uczestnicy tego wesela są na kwarantannach a część jest chorych. na covid P. podobnie tydzień po weselu w świetlicy w Wólce było spotkanie KGW z udziałem wielu osob z terenu Gminy, raczej bez gospodarzy tej gminy się nie obyło, a panie które były na tymże weselu także uczestniczyły tydzień pózniej w biesiadowaniu. Było grono osób, które miało trochę rozsadku i jadło w domu Zacytuj

dodano: 10:35, 17 października 2020 przez: Paradoks - potomek folwarczny

Faktycznie---- Gościo we wpisie z dnia 17 .10 . 2020 KŁAMIE , albo ma blade pojęcie o tym o co Reginis byłby wstanie zabiegać |||||| Ale na całe szczęście pisał o g. 1; 56 bo gdyby pisał np. o g' 3; 56 to występuje duże prawdopodobieństwo że napisałby że Reginis / raczy zabiegać / o budowę pomników JP.II . No wtedy czytając na pewno spadłbym z fotela . Dzięki że mi tego oszczędzono . Pzdr. Zacytuj

dodano: 08:49, 17 października 2020 przez: Reginis

Nigdzie nie napisałem, że zabiegam o jakieś rządowe maszty, nie kłam. Ponadto podałem za portalem money koszt tej inicjatywy. Zacytuj

dodano: 01:56, 17 października 2020 przez: Do reginis

Przyznam, że zaskoczył Pan niewiedzą dotyczącą kosztów instalacji hiper inwestycji pod nazwą "pod biało czerwoną", o którą tak Pan raczy zabiegać Zacytuj

dodano: 17:48, 16 października 2020 przez: Reginis

Jak nieogarniasz o czym jest dyskusja, to zapytaj, ktoś pewnie podpowie. Gdzie w dyskusji jest mowa o tym, że gmina ma zamykać szkoły, czy robić testy? Trochę pomyśl, bo sam sobie wystawiasz świadectwo takimi bzdurami i inwektywami. Zacytuj

dodano: 15:55, 16 października 2020 przez: mieszkaniec do Reginisa

czlowieku ze jestes bardzo mizerny w swoich poczynaniach to juz wszyscy wiedza , w gminie nie robia testow ani nie stawiaja diagnozy kto ma wirusa ,a od decyzji w sprawie zamykania szkol jest rzad Zacytuj

dodano: 15:33, 16 października 2020 przez: Reginis

Na stronach gminy żadnego konkretnego komunikatu nt. wirusa w gminie się nie dowiedzieliśmy od początku tej zarazy. Jak w byłym Związku Radzieckim - taka to tajemnica. Oprócz przedruków ze stron rządowych oraz komunikatów o zamknięciu urzędu lub ograniczeniu dla mieszkańców, przy jednoczesnej pracy szkół, bo nauczyciele to z innej gliny niż urzędnicy, to niczego się nie dowiadujemy. No może jeszcze o malowaniu aniołków i planów na malowanie na przyszłość, chociaż te plany akurat ostatnio odwołano... Zacytuj

dodano: 15:28, 16 października 2020 przez: mieszkaniec do przedmowcy

w swietlicy w Wolce W, od conajmniej dwoch miesiecy nie bylo zadnego wesela ,pozdrawiam Zacytuj

dodano: 12:43, 16 października 2020 przez: skaraszów

A czy może ktoś ma informacje o kwarantannie mieszkańców Wólki W. p. podobnie po sobotnim weselu w świetlicy coś wynikło. Może powinniśmy wiedzieć kogo unikać Zacytuj

dodano: 10:36, 16 października 2020 przez: Reginis

Poszperałem i znalazłem na portalu money.pl takie info odnośnie masztów dla gmin. "Około 10 mln zł wyda rząd na stawianie masztów z polską flagą we wszystkich gminach. To oznacza mniej więcej 4 tys. zł za sztukę. I to w dobie największego kryzysu gospodarczego od 30 lat." Zacytuj

dodano: 10:23, 16 października 2020 przez: Paradoks - potomek folwarczny

Zaraza idzie w tyś. ; a Wam maszty w głowie , // ogarnijcie // się Mości Panowie . Masztu jeszcze nie posiadam ; ale Biało Czerwona łopocze przy moim domu prawie od czasu kiedy Pan Lech Wałęsa sam obalił komunę . Pzdr. Zacytuj

dodano: 09:54, 16 października 2020 przez: Reginis

Takich danych nie mam, to program rządowy i rząd za to płaci, oczywiście z naszych podatków. Jak postawią maszt, to o koszty będzie można zapytać w ramach dostępu do informacji publicznej. Zapewne też i prasa takie informacje uzyska i upubliczni. Powiem jedno, biorąc pod uwagę dotychczasowe tego typu projekty rządowe, to tanio nie będzie, wszak łatwo wydaje się cudze pieniądze. Pozdrawiam. Zacytuj

dodano: 01:17, 16 października 2020 przez: Do Reginis

Panie Reginis. Jaki jest w przybliżeniu koszt instalacji masztu w ramach projektu Polska "pod biało czerwoną" ? Zacytuj

dodano: 21:27, 15 października 2020 przez: Paradoks - potomek folwarczny

Czy jeszcze ciągle ----- w 2020 Roku i przy obecnej sytuacji , trzeba uświadamiać -- na co dzień i od święta że trzeba często myć ręce ???????? . To gdzie my jesteśmy , w jakim czasie i w jakim systemie , w jakiej świadomości ?????? Już straciłem rachubę którą flaszkę czystego spirytusu zużyłem , bo smrodów nie używam . Zacytuj

dodano: 19:11, 15 października 2020 przez: Reginis

No i poszły po rozum do głowy i Stowarzyszenie 28+ odwołało warsztaty objazdowe po wsiach gminy. Lepiej późno niż wcale. Zacytuj

dodano: 17:33, 15 października 2020 przez: Reginis

To chyba bardziej prakyczne, tj. uświadomienie ludziom aby myli ręce. 15 października obchodzimy Światowy Dzień Mycia Rąk - inicjatywa ta wyszła od Organizacji Narodów Zjednoczonych w 2008 roku. Akcja ma zachęcać wszystkich ludzi do regularnego mycia rąk jako kluczowego elementu profilaktyki przeciw biegunce i infekcjom układu oddechowego. W dobie pandemii to święto nabiera jakże symbolicznnego znaczenia. Życzę wszytkim powodzenia we wdrażaniu w codziennym życiu, a będzie nam się żyło lepiej. Zacytuj

dodano: 12:06, 15 października 2020 przez: Paradoks - potomek folwarczny

Z OKAZJI MIEDZYNARODOWEGO DNIA KOBIET WIEJSKICH [ to dziś ] WSZYSTKIM PANIOM z TERENU GMINY ZAMOŚC ; ZRZESZONYM W KOŁACH KGW JAK I POZOSTAŁYM --- SKŁADAM SZCZERE i SERDECZNE ŻYCZENIA . DUŻO ZDROWIA , WSZELKIEGO POWODZENIA w ŻYCIU CODZIENNYM ; ROZWIJANIA SWOICH PASJI I ZAINTERESOWAŃ --- WSZYSTKIEGO NAJ NAJ . Pzdr ;;;; Ktoś się dołączy ?? Zacytuj

dodano: 10:51, 15 października 2020 przez: Reginis

Panie sobie same robią niechciane ciążę lub niewykształcone, a rycerze i książęta na białych koniach mówią im jak mają żyć pomimo, że do obowiązków się nie poczuwają i zazwyczaj jak kobieta ma z tym problemem, to odjeżdżają w siną dal. Najwięcej o wychowywaniu dzieci mają do powiedzenia biskupi i inni bezdzietni, a o rodzeniu niechcianych dzieci oraz niewykształconych płodów najwięcej mają do powiedzenia faceci. Zacytuj

dodano: 09:37, 15 października 2020 przez: Paradoks - potomek folwarczny

DO X--Z Normalna Kobieta spędza czas............................. szkoda że nie dodałeś jeszcze nie usuwa ciąży i jest wierna mężowi itd. .....................ale i tak sobie nagrabiłeś u Czarnych parasolek , wszystkich Feministek I Pań o poglądach lewicowych \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ Oczywiście Masz moje Poparcie . Pzdr . Zacytuj

dodano: 18:53, 14 października 2020 przez: x-z

Normalna kobieta spędza czas z najbliższymi, zajmuje się domem, dziećmi, może ma warzywnik, ogródek kwiatowy, nie interesują Jej jakieś niby anioły na deskach. Ma trochę rozsądku i w takim trudnym czasie zachowuje się odpowiedzialnie w stosunku do siebie i Innych osób Zacytuj

dodano: 14:00, 14 października 2020 przez: Reginis

To zaszalej jako ochotnik w jakimś szpitalu jednoimiennym, albo w jakiejś placówce pomocowej, gdzie połowa personelu w szpitalu, albo na kwarantannie, a podopiecznymi, czy chorymi nie ma się kto zająć. Ta wersja po korekcie, wzrok nie ten aby wysyłać posty z telefonu. Sorry. Zacytuj

dodano: 13:35, 14 października 2020 przez: Paradoks - potomek folwarczny

LUDZIE------nie brońcie dorośniętym a nawet trochę przerośniętym osobom odrobiny //szaleństwa /// w tych ciężkich czasach , wiedzą co robią [ chyba ] i jakie mogą być tego konsekwencje dla ich dzieci , wnuków itp. [ chyba wiedzą ] Sam muszę to zobaczyć wieczorem , chyba że nie znajdę czasu na to /// szaleństwo /// . Zacytuj

dodano: 18:47, 13 października 2020 przez: Reginis

Sarkazm. Zacytuj

dodano: 18:28, 13 października 2020 przez: do przedmówcy

Jakie propagowanie idei kiedy KGW i Zespół Śpiewaczy obchodzi Jubileusz w dobie pandemii, uroczystość w świetlicy głównie sprowadza się do wyżerki i wiadomo kto jest współorganizatorem i kto w nim uczestniczy Zacytuj

dodano: 18:28, 13 października 2020 przez: do przedmówcy

Jakie propagowanie idei kiedy KGW i Zespół Śpiewaczy obchodzi Jubileusz w dobie pandemii, uroczystość w świetlicy głównie sprowadza się do wyżerki i wiadomo kto jest współorganizatorem i kto w nim uczestniczy Zacytuj

dodano: 13:09, 13 października 2020 przez: Reginis

O jeszcze jedno, patrząc na ostatnią relację z takiego malowankowego spotkania , dostępna na stronie gminy, zauważyłem, że część pań propagujących ideę samorządową przez pseudoartystyczne aktywności, jest już w grupie podwyższonego ryzyka na powikłania w przypadku zarażenia ze względfu na słuszny wiek. Czy tam ktoś w tej gminie i Stowarzyszeniu myśli, ma odrobinę wyobraźni i dba o zdrowie seniorów? Zacytuj

dodano: 13:03, 13 października 2020 przez: Reginis

Jak to jest, że urząd się odcina od obywateli, a Stowarzyszenie 28+ realizuje spotkania kobiet w świetlicach wiejskich bez żadnych reżimów sanitarnych w imię propagowania idei samorządowej przez wycinanki, malowanki i kolorowanki - jak w przedszkolu. I to wszytko za nasze wspólne pieniądze. Zacytuj

dodano: 19:53, 11 października 2020 przez: Paradoks - potomek folwarczny

Tak normalnie to ma się Żonę; Dzieci Matkę [ jeśli żyje ] , normalnie [ poza dziećmi ] w liczbie pojedynczej Tak normalnie jak się ciężko pracuje , i żona ciągle na dyżurach , i normalnie w świecie nie potrafi się pitrasić i się na to nie ma czasu i chęci ---- to ktoś to inny robi i normalnie obie strony są z tego zadowolone . A co do komentarza --bez zakazów nakazów .....no właśnie dotyczy komentarzy a nie /// prawa drogowego . Pzdr. Zacytuj

dodano: 19:26, 11 października 2020 przez: Odpowiedz

Tak normalnie to ma się żony, matki, albo samemu trzeba zrobić sobie jedzenie. Jak masz gosposię to wiadomo kim jesteś. Obyś tylko jak niektórzy na zebrania wiejskie nie chodził i wniosków do funduszu sołeckiego nie referował. Raczej spotkania rady parafialnej trzeba organizować. A co do komentarza - bez zakazów, nakazów, pouczeń to dobrze, że o prawie drogowym nie rozmawiamy, bo byłaby jazda bez trzymanki. W życiu także obowiązują pewne normy, nakazy i zakazy których trzeba przestrzegać. Każdy ma prawo pisać co chce, ale najlepiej by pisał w temacie. Wtedy łatwiej się dyskutuje i łatwiej odnieść się do tematu. Zacytuj

dodano: 18:47, 11 października 2020 przez: Paradoks - potomek folwarczny

Bo dla mnie wolność jest najważniejsza ------żadnych zakazów , nakazów , pouczeń . Każdy ma prawo pisać co chce , żadnej poprawności politycznej i służalczej komukolwiek i czemukolwiek . A z tym kx. to nie zrozumiałeś ; to było tylko do Reginisa [ zakladam że nim nie jesteś choć styl wypowiedzi Jemu odpowiadający . ] Co do obiadku ----moja gosposia robi wyśmienite , a z / flaszek / tylko lampka czerwonego--wina . Natomiast Owsiaka miałem prawo zacytować , grosza na WO. nie skąpie , a samego Owsiaka po prostu nie lubię i tyle . Pzdr...... Zacytuj

dodano: 17:32, 11 października 2020 przez: Do przedmówcy

Ale lanie wody! Dla każdego coś miłego, w stylu jest mi to obojętne...Jednak wyżej ceniłem gotowość do dyskusji. Dzisiaj obiad zaszkodził czy flaszkę obaliłes?. Wszystko ci obojętne. Czy x.ksiadz będzie w kościele czy w gminie. No chyba powinien być w kościele, a nie jak sołtys stale w gminie, a kościół pusty. Niech każdy zajmie się swoją działka, robi to co powinien robić, nie przemieszcza się z kompetencjami, bo taki jest porządek i prawny i społeczny i ewangeliczny. Reginis stara się dyskutować merytorycznie, a tobie nie przeszkadza nic. Robta co chceta i dyskusja o wszystkim, czyli o niczym. Zacytuj

dodano: 14:48, 11 października 2020 przez: Paradoks - potomek folwarczny

Ja TEŻ------ nikogo nie chcę ograniczać / chodzi nam oto aby język giętki powiedział wszystko co pomyśli głowa / oraz twierdzę [ jak w tej reklamie pewnej marki samochodu ] że portal jest dla Wszystkich nie tylko dla Paradoksa , Reginisa , Żorża itp. ale i dla Tendyka np. Ponadto dopuszczam krytykę - krytyków , i krytykę tych co krytykują krytyków . Jeśli zaś chodzi o rozmywanie tematów to też mi nie przeszkadza , jest mi obojętne czy ktoś widzi np. kx. tylko w kościele , czy również w wielu sprawach gminnych . samorządowych itp. A właściwie jest mi całkiem obojętne co kto napisze -----przecież nie ma obowiązku czytania tak jak i pisania zresztą . RÓBTA CO CHCETA . Pzdr. Wszystkich . Zacytuj

dodano: 16:01, 10 października 2020 przez: Do Reginis

Pełna zgoda. Szybciutko ograniczenia w urzędzie, strach, panika. Zero informacji i działań w tym kierunku. Trzeba mieć tylko nadzieję, że wszystkiego nie zamkną. Parafrazując - GOSPODARKA GŁUPCZE JEST WAŻNA! Zacytuj

dodano: 12:22, 10 października 2020 przez: Reginis

Nikogo nie chcę ograniczać. Mogę tylko apelować aby nie rozmywać tematów, a tu dyskutujemy o działaniu lub braku działania władz gminy.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx A tak nawiązując do tego działania lub braku działania i braku informacji, to wiemy ze strony gminy, że urzędnicy znowu się zamykają przed mieszkańcami dając przykład na panikę. Bo, sami się zamykają, ale szkoły, sklepy, firmy, itd. funkcjonują. Co prawda w szkole w Płoskiem coś tam i ktoś tam jest na kwarantannie, bo nauczycielka jest zarażona, ale ze stron gminy o tym się nie dowiemy, a z prasy. No zespół, czy jak go tam zwał działa aż miło. Przypominam, że wszelkie władze mają obowiązek informowania społeczeństwa o zagrożeniach i o zaleceniach, także te lokalne. A co robią władze gminne, nie wiem, bo oprócz informacji o ograniczeniu dostępu do urzędu, to cisza. Zacytuj

dodano: 21:34, 04 października 2020 przez: Paradoks - potomek folwarczny

Chcesz mi niniejszym powiedzieć że w swoich komentarzach mam się ograniczać tylko do // podnoszonych tematów // Tu . Otóż----żadne ograniczanie się nie było , nie jest i wierzę że nigdy nie będzie w mojej naturze i postępowaniu , Pzdr. Czołem -----dobrej nocy . Zacytuj

dodano: 19:06, 04 października 2020 przez: Reginis

A kto podnosi temat parytetu w gminnych układankach? Zacytuj

dodano: 16:53, 04 października 2020 przez: Paradoks - potomek folwarczny

Po dobrym obiedzie może ja coś ; Dodatek do wpisu z dnia 03 10 ----Na początek pytanie -- dlaczego nie ma numeracji kolejności wpisów na // Wasze komentarze // czyżby jakaś poprawność ??? powinno być nr. 1,....nr...57.......nr 493 itd . Owa // chłopska // flaszka kiedyś załatwiała wiele spraw trudnych do załatwienia ----- było tak ; 1-sza wstępna , 2-ga wprowadzająca temat , 3-cia rozwijająca i dyskusyjna , 4-ta załatwienie sprawy ;;;, niestety z całym szacunkiem dla pięknej płci -------nie nadające się ----to był rys historii . Dzień dzisiejszy ----na początek moje niePoprawne zdanie . W moim słowniku nie ma zdania PARYTET kobiet ,mężczyzn itp. Radnymi naszej Gminy mogą być ; 21 chłopów , albo 21 kobiet i błogosławiony między kobietami Wójt , tak samo i z Sołtysami . Jedynym kryterium powinny być umiejętności oraz chęci . Koniec kropka || Zacytuj

dodano: 14:55, 04 października 2020 przez: Reginis

No właśnie, jak można budować społeczeństwo obywatelskie, jak gmina działa tylko jednostronnie, tym samym dzieli mieszkańców na swoich i tych innych. Do tego miesza sprawy publiczne z religijnymi. A jak ludzie na zebraniach zgładzają, że chcieliby coś innego niż sugestie gminy, to i tak przechodzi gminny plan, co dobitnie było widać na zebraniu w Wysokiem. Każdy może sobie to zobaczyć. Zresztą w mojej wsi było podobnie. W innych też. Ludzie albo są zmanipulowani, albo im się nie chce, albo są zniechęceni, bo przez lata nikt ich nie słuchał, a władza zawsze robiła jak chciała. Frekwencja jest niska na zebraniach, bo napływowi mieszkańcy nie bardzo są zainteresowani kapliczkami, pomniczkami, altankami, itp. Dla nich ważne są drogi, oświetlenie, przyłącza do mediów, programy typu dopłaty do fotowoltaiki, czyste powietrze, itp. Do tego jakość szkół i nauczania, jakość przedszkola, a jak to jest słabe, a jest, to wożą dzieci do Zamościa, a subwencja oświatowa odpływa z gminy wraz z nimi. Zacytuj

dodano: 14:26, 04 października 2020 przez: Do Reginis

To problem gmin około miejskich. Coraz więcej mieszczuchów dla których dom na wsi jest hotelem po pracy. Tacy nie chcą się integrować, więc jakie propozycje dla tej grupy skoro Zamość z wszystkimi dobrodziejstwami blisko?. Innym przykładem z kolei jest mentalność ludzi ze wsi, która się zmienia i "ciągnie" w stronę mieszczuchów. Dlatego ważne jest zachowanie tradycji i tego co jest kojarzone z wsią, czyli również wiary ojców. Ale tu też dużo zmian i pomieszanie ról dla księży. A potem zdziwienie, że puste kościoły mamy, bo ktoś organizuje imprezy gminne, choć w gminie jest od tego GOK. Obawa o skansen nie ma uzasadnienia, martwi, że po 30 latach samorządności że społeczeństwem obywatelskim krucho. Zacytuj

dodano: 13:44, 04 października 2020 przez: Reginis

Mieszkamy na wsi, to nic dziwnego, że chłopów tu trochę jest, pomimo osiedleńczego najazdu mieszczuchów, to jak widać po gminnych rządach i priorytetach- wieś trzyma się mocno. Cały czas na sesjach i wizjach władz gminy mówi się o chłopskim poglądzie na świat, pomimo że to już myślenie odchodzące do skansenu. Czy mamy stać się żywym skansenem kraju, a może nawet Europy? I jeszcze jedno, jaką propozycje we wszystkich dziedzinach z zadań gminy mają władze dla już chyba większości jej mieszkańców, którzy nie są już chłopami i rolnikami? Zacytuj

dodano: 12:36, 04 października 2020 przez: Do przedmówców

O płeć jednak trochę idzie, nie chodzi o wypicie flaszki, bo panie także sobie radzą, tylko o wrażliwość. Nie każda osoba podoła wypowiedziom poniżej pasa chłopów. Właśnie chłopów. Niezależnie co robią czy kim są słoma z butów wystaje nie raz. Zacytuj

dodano: 21:05, 03 października 2020 przez: Reginis

Nie o płeć tu idzie, a o to co dany radny, sołtys ma w głowie, jak widzi swoją misję społeczną i dlaczego identycznie jak władze gminy...????? Zacytuj

dodano: 20:33, 03 października 2020 przez: Paradoks - potomek folwarczny

Może i ja obejrzę ; ale jutro , może trochę ostatniej Sesji i zebrań . Sołtysów na gminnych wioskach mamy jakich mamy , ja np. się przyzwyczaiłem że są tacy jacy są , i właściwie wielkich wymogów im nie stawiam . Jeśli na zebraniach wyborczych [ Sołtysów ] brak konkretnych kandydatów a jeśli się zgłaszają lub są wystawiani i są gorsi od tych co są [ znam kilka przypadków z ostatnich wyborów ] no to mamy co mamy . Nie mając nic przeciwko Paniom jako Sołtysom skoro zostają wybrani przez m. sołectwa , jednak uważam że sołtysem powinien być / chłop / , kiedyś właściwie było to regułą ,/ chłop / bardziej może się postawić np .Wójtowi [ a i flaszkę wypić z kim trzeba -----to akurat w obecnych czasach zanika ] Pzdr. Zacytuj

dodano: 14:53, 03 października 2020 przez: Reginis

Przy sobocie obejrzałem sobie relację z Zebrania Wiejskiego w Wysokiem na portalu Wokół Zamościa. Pan Puchacz sugeruje przekręt co do decyzji o przeznaczeniu funduszu sołeckiego. Po obejrzeniu relacji muszę stwierdzić, że coś jest na rzeczy. O kolejnych przepychankach co do zgody na filmowanie, to już nie warto nawet dywagować. I jeszcze jedno, p. Sołtys oprócz pofarbowanych na rudo włosów, to nie zaprezentowała przygotowania merytorycznego do zebrania i gdyby nie interwencje Wójta, to była by jeszcze większą kompromitacja i bezprawie... Zacytuj

dodano: 13:11, 01 października 2020 przez: Paradoks - potomek folwarczny

Słuchajcie----czytajcie a może wzorem szefa Lewicy Pana Czarzastego -- zacznijmy nazywać Panów Radnych , Wójtów , Dyrektorów ------ŚWIRAMI -----może to coś im da do myślenia . No wiem , wiem my Tu prezentujemy wyższy poziom jak Ci z Wa....ki Czarzaści ,Lichoccy czy walgo// dechą// Komorowscy-itd . Na koniec;;;;;;; moje zalecenie dla nowego Min. Szkolnictwa ; Powołać Niezwłocznie w Ministerstwie wydział , komórkę , wizytatora . latarnika ----jak zwał tak zwał ; od spraw ; rasizmu ,homofobii i wszelkich patologii w Szkołach i Uczelniach [ to mówię , piszę całkiem poważnie ] .Jednocześnie zalecam ; wszelkie pozanaukowe zajęcia w Szkołach i udział w nich dzieci [dotyczy również religii ] tylko za pisemną zgodą przynajmniej jednego rodzica [ partnera ] , z tym że drugi rodzic może wnieść zastrzeżenie [ sprzeciw ] wówczas decyduje zdanie matki jako rodzicielki . Ministrze nie musisz dziękować . Zacytuj

dodano: 12:26, 30 wrzesnia 2020 przez: Reginis

Tylko, że ja, Ty i paru tutaj o tym wiedzą. Próbujemy jak umiemy wyśmiewać, wskazywać na patologię takiego chorego układu, a jednak większość wyborców nawet jak to przeczyta, to nie przyjmuje do wiadomości i dalej świadomie, czy nie broni układu. Przykład mieszkaniec, który tu się objawił w naszej dyskusji. On uważa, że jak gmina sama by zorganizowała transport i odbiór śmieci, to Dębowiec by tych śmieci nie przyjął. To jest oczywiście bzdura, ale układ broni się jak można żeby tylko zostało tak jak jest ze szkodą dla nas wszystkich i w interesie nielicznych. Zacytuj

dodano: 10:21, 30 wrzesnia 2020 przez: Paradoks - potomek folwarczny

No nie jestem w szoku-----jak to mówi młodzież ---chyba się pochlastam . Znowu muszę zgodzić się z Tendykiem i to jota w jotę jak mawiali starzy ludzie . Szacun i Pzdr. Zacytuj

dodano: 09:40, 30 wrzesnia 2020 przez: Tendyk Owendyk

Jak sprawić aby radni zamiast bezrefleksyjnie kiwać głowami zaczęli myśleć samodzielnie? Panie Reginis, przyczyna obecnego stanu jest prosta do zdiagnozowania a jednocześnie trudna do usunięcia. Pytanie powinno być sformułowane inaczej: jak sprawić, by mieszkańcy gminy do Rady Gminy (czyli organu kontrolującego Urząd Gminy i Wójta) nie wybierali kandydatów z komitetu wyborczego kandydata na wójta? Dzisiaj niestety chyba większość mieszkańców nie interesujących się polityką jest przekonanych, że Rada Gminy podlega Wójtowi podczas gdy jest dokładnie odwrotnie, to radni nadzorują pracę urzędu i wójta. A już szczytem nonsensu jest łączenie funkcji radnego i sołtysa. Sołtys to organ Urzędu Gminy, więc jak może nadzorować Wójta ktoś, kto podlega mu służbowo? To nie jest dziwne, że Wójt i "jego" radni rządzą jak chcą, bo tak im wygodnie. To wina wyborców, którzy z braku świadomości politycznej i społecznej wybierają do rady ludzi wójta, którzy będą mu tylko przytakiwać a to jak widać sprzyja tworzeniu się w samorządach lokalnych sitw. I w ten oto prosty sposób idea samorządności, jak to się mówi, bierze w łeb... Dziękuję za uwagę i pozdrawiam wszystkich, z panem Paratomkiem włącznie:)) Zacytuj

dodano: 09:24, 30 wrzesnia 2020 przez: mieszkaniec do Reginisa

Tak do Debowca na skladowisko zwoza smieci z wielu gmin , ale ktora gmina wozi sama . Wysypisko w Debowcu to nie jest bezpanskie pole i ktos tym rzadzi .Najlepiej dowiedz sie jak jest w innych gminach w naszym rejonie i czy tylko w Gminie Zamosc tyle placi sie za smieci Zacytuj

dodano: 08:08, 30 wrzesnia 2020 przez: Reginis

@mieszkaniec, na składowisko w Dębowcu zwożone są śmieci jak dobrze pamiętam z 13 gmin plus z Zamocia. Nie we wszystkich gminach operatorem od wywozu śmieci jest PGK Zamość, jakieś przemyślenia w związku z tym, czy dalej będziesz bronił bez sensu gminnego układu niemocy...? Zacytuj

dodano: 22:02, 29 wrzesnia 2020 przez: Paradoks - potomek folwarczny

No zgadzam się z Tobą------pytania słuszne i w punkt , ale z tymi stołkami to chyba przesadzasz ----stołki za 3 dniówki robocze [ kiedyś napisałem że może to tak jest że Gmina udaje że Radnym płaci a Radni udają że pracują ] za takie pieniądze przecież ;powiedzmy ekonomista // gitary // sobie w kandydowaniu zawracał nie będzie . Moim skromnym zdaniem to w Radzie mamy może kilku działaczy-----ideowych ; wśród tych starszych wiekiem i kadencjami i reszta to tacy działacze-----ciułacze . Natomiast zgadzam się z Tobą w zupełności że zatrudnianie się w Gminie i podległych inst. Radnego lub jego bliskich jest hańbiące i świadczy o nieudolności znalezienia sobie pracy , bo i jak taki Radny może być // niezależny // w działaniach czy np. w głosowaniu nad // zaufaniem // dla Wójta Pzdr. Zacytuj

dodano: 21:23, 29 wrzesnia 2020 przez: mieszkaniec do Reginisa

czlowieku marny ty nie masz zielonego pojecia odnosnie wywozu smieci kto ci przyjmie w Debowcu smieci bezposrednio od Gminy Zacytuj

dodano: 17:39, 29 wrzesnia 2020 przez: Reginis

Jak zachęcić, zmobilizować radnych aby w końcu czytali materiały na sesję, na komisję? Jak sprawić aby zamiast kiwać głowami i klepać każdą bzdurę zaproponowaną przez Wójta, sami zechcieli podjąć inicjatywę uchwałodawczą? Jak sprawić aby zamiast głupawych ustawek z problemami typu wisząca gałązka nad drogą, radni pytali merytorycznie o proponowane rozwiązania przez władze gminy i proponowali własne rozwiązania? Po co szli na te stołki, jak teraz są tylko statystami, często niemymi? Czy warto aż tak się szmacić dla tych gminnych konfitur serwowanych samym swoim? Czy warto za podrzędne stanowisko czy interesik dla kuzynki, kuzyna i znajomych robić z siebie bezwolnego i bez zasad klakiera władzy? A gdzie ślubowanie, gdzie jasno deklarowaliście reprezentować interesy wszystkich mieszkańców gminy? Dużo pytań, a odpowiedzi ciągle brak... Zacytuj

dodano: 15:48, 29 wrzesnia 2020 przez: Paradoks - potomek folwarczny

No patrzcie -- sensowne wypowiedzi niżej ; zarówno anty sitwowca jak i o // dziwo // Tendyka .Można----można /////// ------tak trzymać . Pzdr. Serdecznie Tendyka jak i pozostałych . Zacytuj

dodano: 12:07, 29 wrzesnia 2020 przez: Precz z sitwami

Bardzo trafna puenta, która dotyczy niestety większości mieszkańców naszych sołectw będących pod negatywnym wplywem lokalnych sitw. Im nic nie potrzeba!!! Nie potrzeba dróg, chodników, bezpieczeństwa na drogach, wizerunku, nowoczesnych innowacji... Jedyne co im jest potrzebne to imprezy, wycieczki, ploty i wzajemna adoracja!!! Zmiany są konieczne jak nigdy dotąd. Zacytuj

dodano: 09:39, 29 wrzesnia 2020 przez: Tendyk Owendyk

No proszę... w kwestii odpadów wypada mi się tylko zgodzić z Reginisem. Otóż, trzeba się zastanowić czemu służyć mają ustawowe regulacje dotyczące odbioru i wywozu śmieci, czy Ustawodawca chciał stworzyć fajny biznes i dać niektórym przedsiębiorcom możliwość zarobienia kasy, czy raczej zapobiec wywożeniu śmieci do lasu, na pola i wyrzucania do rowów. Niestety, obawiam się, że nasi samorządowcy i Rada Mędrców są w stanie spalić i wypaczyć każde, nawet najsłuszniejsze przedsięwzięcie. Na ile znam życie, a życie znam, to gdyby Gmina zakupiła własne samochody i zatrudniła robotników do odbioru odpadów, to powstałby osobny wydział, dyrektor, zastępca, sekretarka, kilku kierowników i inspektorów, księgowe, itp.... No i koszty okazałyby się jeszcze większe. Póki co, mamy drogiego odbiorcę śmieci, który kręci nosem, że nie tak posegregowane, czegoś tam nie przyjmują (styropian, pokrycia bitumiczne i eternit nikt nie wie gdzie przekazać) i jeszcze próbują podnosić opłaty. Powinni zabierać wszystko co mieszkańcy wystawiają i później sami powinni wiedzieć co z tym zrobić... Zgadza się? Panie Wójcie, do roboty... temat śmieci leży. Zacytuj

dodano: 00:00, 29 wrzesnia 2020 przez: Reginis

Obecna firma zamojska wywożąca śmieci z terenu gminy też nie składuje ich przed ratuszem, a raczej wozi na składowisko do Dębowa, ta że nie błysnąłeś. Ale próbuj dalej. Zacytuj

dodano: 23:11, 28 wrzesnia 2020 przez: mieszkaniec do Reginisa

Tak Gmina bedzie odbierac smieci a gdzie je wywiezie chyba ze do Ciebie na podworek jezeli go posiadasz Zacytuj

dodano: 19:11, 28 wrzesnia 2020 przez: Żorż

Ekspresem obejrzałem relację z Borowiny i co? .Puchacz nawet za swoim wnioskiem nie głosował ,niby inteligentny a jednak czegoś brak . Zacytuj

dodano: 17:02, 28 wrzesnia 2020 przez: Reginis

Na YT jest relacja z Zebrania Wiejskiego w Borowinie, jak można było przewidywać, było dość nerwowo za sprawą Mieszkańca. Mnie jednak zaintrygowała inna kwestia. Otóż Wójt podzielił się informacją, że koszty wywozu śmieci globalnie w gminie wzrosną z obecnego poziomu coś około 3 mln z lekkim plusem do ponad 4 i pół mln w przyszłym roku, co oczywiście znowu będzie się wiązało z wysoką podwyżką opłat. Przypominam, że w zeszłym roku było to na poziomie około 70 %. Może w tej sytuacji taniej będzie kupić 3 samochody, zatrudnić kilu ludzi i niech gmina realizuje wywóz śmieci swoimi siłami, zwłaszcza w kontekście Vice kierownika, czy dyrektora Siemczyka zatrudnionego wybitnego fachowca od spraw wszelakich, zamiast dawać zarabiać spółce zewnętrznej...? Zacytuj

dodano: 21:49, 27 wrzesnia 2020 przez: Paradoks - potomek folwarczny

To nie przekazy do radnych by decydowali o drugim Kraśniku ale ich odwaga lub jej brak do podejmowania nowych wyzwań [ nie twierdzę że popieram ] , i oczywiście Wójt się w to wpisuję . Raczej Panie i Panowie Radni są ; żeby było tak jak było , taki wentyl bezpieczeństwa i pewnie o tą odwagę apelował do w/w Pan Wójt /// że go nie bronią przed Panem Puchaczem [ bazuję na Twoim pierwszym wpisie , Sesji nie przejrzałem ] A tak swoją drogą ciekawie by ta obrona wyglądała np. przez Radnego Koczułapa W, pewnie obrona w podzięce za atak . Dobrego wieczoru \\\\\\\ Zacytuj

dodano: 21:11, 27 wrzesnia 2020 przez: Reginis

Dobrze, że nie wszystkie przekazy dotarły do radnych na czas i nie zafundowano nam tu drugiego Kraśnika. Zacytuj

dodano: 19:49, 27 wrzesnia 2020 przez: Paradoks - potomek folwarczny

Przekazów TV-Pis i TVN i jeszcze Brukseli , Berlina itd . W Gminie Wójta i niektórych dyrektorów i tylko Pan Rysiek tych ostatnich nie chcę słuchać i daj już spokój z tymi literami , niech każdy robi co uważa za jego . A i czekam na komentarz aparatczyka Tendyka , którego Serdecznie Pozdrawiam . Zacytuj

dodano: 19:13, 27 wrzesnia 2020 przez: Reginis

A dlaczego lud jest ciemny? Kto go utrzymuje w ciemnocie i dlaczego? Kto uczy kolejne pokolenia, czego uczy i jak uczy? Odpowiedzi na te pytania znają ludzie myślący samodzielnie, pozostali słuchają przekazów dnia, tygodnia żeby wiedzieć co myśleć np. o LPG ...:( Zacytuj

dodano: 19:12, 27 wrzesnia 2020 przez: Paradoks - potomek folwarczny

Trochę racji masz ale dlaczego tylko Jacek Kurski , czy z drugiej strony nie znajdujesz takich Jacków , np. Pan Marszałek Grodzki , a jeśli chodzi o tv to czy w TVN widzisz tylko prawdę // całą dobę // , czy Pani Olejnik , Morozowski , Kolenda-Zalewska to obiektywni dziennikarze ??? - to to samo co TV-pis tylko w drugą stronę . A właściwie dlaczego bronisz // ciemnemu ludowi // żeby dowiadywał się jaki jest . Czy nie jest tak że chcieli byśmy żeby inni np. radni byli na /// nasz obraz i podobieństwo ///-----z góry zakładam że np. dla mnie było by to mało ciekawe i pewnie bym sobie gitary nie zawracał żeby tu wchodzić , zresztą robię to trochę dla rozrywki . Jeśli zaś chodzi o mój pogląd to jestem zdania że w Polsce jest miejsce zarówno dla //ciemnego ludu /// jak i tych // jaśnie - oświeconych A i jeszcze jedno nigdy nikogo nie nazwałem /// ciemniakiem //// pewnie tak mnie wychowano od dziecka . Pzdr. Zacytuj

dodano: 17:57, 27 wrzesnia 2020 przez: Żorż

Sami manipulujemy i jesteśmy manipulowani ,nic nowego Wypowiedż można tak ubrać w słowa ,słówka ,skróty myślowe że możemy komuś powiedzieć że jest idiotą a on będzie nam bił brawo .Tak robi Jacek Kurski i ciemny lud codziennie czeka żeby dowiedzieć się jaki jest ........ Zacytuj

dodano: 17:57, 27 wrzesnia 2020 przez: Żorż

Sami manipulujemy i jesteśmy manipulowani ,nic nowego Wypowiedż można tak ubrać w słowa ,słówka ,skróty myślowe że możemy komuś powiedzieć że jest idiotą a on będzie nam bił brawo .Tak robi Jacek Kurski i ciemny lud codziennie czeka żeby dowiedzieć się jaki jest ........ Zacytuj

dodano: 16:00, 27 wrzesnia 2020 przez: Paradoks - potomek folwarczny

Z tego co pamiętam tam gdzie mieszka radny // Wiesław // jak go tytułujesz \\\\\\\ czyli Komisja nr. jakiś , ale w byłej szkole w Wieprzcu gdzie głosowali mieszkańcy Wieprzca . Wychodów i Zarzecza -- naliczyła radnemu Wiesławowi 97 głosy , wszystkich głosów miał 227 , czyli 130 w innych miejscowościach , zapamiętało mi się jeszcze że w Żdanowie miał 34 glosy . \\\\\ Raczej liczyłem że odniesiesz się do moich słów KULISY Manipulacji a nie wyników głosów jakiegoś radnego w tym przypadku // Wiesława // jak go nazywasz , którego pewnie lepiej znasz i do którego masz jakiś uraz , tak można wyczuć ---- Pozdr. Zacytuj

dodano: 15:58, 27 wrzesnia 2020 przez: Reginis

To tak jak w kiedyś słynnej reklamie z miejscowym akcentem, że "Chińczyka na o czy nie widział" - tak samo pewnie i LPG z LGBT, ale oprotestować trzeba jak pleban i partia nakazali. Paradoks, no nie rób z nas wszystkich ciemnej masy łapiącej się na te prymitywne zagrywki. Gdybyśmy się wszyscy na to łapali, to byśmy o tym teraz nie dyskutowali...???? Zacytuj

dodano: 15:18, 27 wrzesnia 2020 przez: Żorż

Wieprzec ,Wierzchowiny ,Wychody.to tutaj j radny Wiesław ,zdobył większość głosów ,a nie w Żdanowie ,Skokówce, czy Białowoli .Tam skąd pochodzi suweren nie widzi różnicy między lpg a lgbt więc i wybraniec nie może być inny . Zacytuj

dodano: 14:46, 27 wrzesnia 2020 przez: Paradoks - potomek folwarczny

Miałem w tym wpisie o Panu Wójcie -------ale niektóre wpisy niżej spowodowały że zacznę od Radnych Koczułapa P. i Koczułapa W . oraz niniejszym wpisem rozpoczynam cykl wpisów pt. /// KULISY MANIPULACJI ////////////// 1. Po pierwsze nie wierze żeby Prezes , Komendant , jak zwał tak zwał nie wiedział gdzie zgłaszać /// wiszące gałęzie /// po prostu chciał przed kamerami pokazać jak to dba o wyborców , tym bardziej że Radny Koczułap W. obiecał chodnik o który było tyle szumu na jednej z Sesji . 2 . Jeśli zaś chodzi o Radnego Koczułapa W. i jak to pisze Żorż ///// Radny Wiesław swego czasu starał się przegłosować .................. czyli sam przeciwko 20 Radnym starał się , z tego co pamiętam swoje stanowisko [ oświadczenie ] wygłosił po głosowaniu czyli jak domniemam nie chciał wpływać na stanowisko innych Radnych np' z PiSu -----pewnie chciał być /// solo /// i robił to dla swoich wyborców rozsianych zdaje się po 15 Wioskach [ mandat Radnego zdobył głosami zewnętrznymi , żaden inny kandydat nawet się nie zbliżył do jego typu głosów ] 3. Czujność Pana Wójta była właściwa itp........... z jednej strony /// wazeliniarstwo wobec kleru i żywcem do Nieba ,,,,,,,,////// a może to Pan Wójt po prostu boi się nowości i stąd taka postawa ------co często przecież widać w innych sprawach . Ale Wy swoje ----jak dzieci ---///--świat idealny \\\\ bez podtekstów , bez ukrytych przekazów np. wyborcom itp. itd \\\\\ Starczy--///-----Pozdr. Zacytuj

dodano: 19:38, 26 wrzesnia 2020 przez: Reginis

No fakt, czujność Wójta w sprawie tej haniebnej uchwały była właściwą. Niestety w innych sprawach już tak różowo nie jest. Obserwując relacje z zebrań wiejskich zauważyłem, że Wójt chyba optuje za rezygnacją z formuły funduszu sołeckiego. Nie mówi tego wprost, ale przynajmniej ja zauważam taką tendencję. Czyżby szykowało się ograniczanie praw mieszkańców co do decydowania bezpośredniego co do inwestycji w poszczególnych wsiach? Zacytuj

dodano: 18:05, 26 wrzesnia 2020 przez: Żorż

Jak tylko skończą się zebrania soleckie i poznamy wszystkie uchwały tychże zebrań oraz główne projekty inwestycyjne ,wówczas szczegółowo przedstawię jak przebiegało zebranie w pewnym sołectwie .Mieliśmy tam książkowy przykład patologii gminnej ,ale to za jakiś czas .Jednym zdaniem wspomnę jeszcze o radnym Wiesławie z Wieprzca ,.Radny Wiesław swego czasu starał się przegłosować tzw, samorządową kartę rodziny dotyczącą w wielkim skrócie Lgbt. Dobrze że inicjatywa umarła śmiercią naturalną bo mogliśmy być drugim Kraśnikiem . Zacytuj

dodano: 16:15, 26 wrzesnia 2020 przez: Reginis

Mniejsza o tytuły, liczą się fakty. Jak taki ktoś mógł być zaproponowany na stanowisko, które pełni, zwłaszcza biorąc pod uwagę Jego zachowanie w poprzedniej kadencji z gestem Lichockiej na czele...? Wójt wielkie doświadczenie, a uwikłany w układy i układziki. Potrzebne to Jemu na ostatnią kadencję? Xxxxxxxxxxxxxxx I jeszcze jedno, widzieliście Państwo wrześniowe wydanie specjalne Biuletynu gminnego? Toż to wypisz, wymaluj propagandowy biuletyn godny bolszewicko- faszystowskiej propagandy z tym, że odnoszący się do propagandy kościelnej. Co to ma wspólnego z gminą i dlaczego na taki gniot są wydawane publiczne pieniądze nie wiem? Wiem jedno, poziom dewocji Wójta rośnie wykładniczo. Czy Wójt myśli, że za publiczne pieniądze i za wazeliniarstwo wobec kleru i apologetów religijnych żywcem zostanie zabrany do tzw. nieba? Bo jeżeli tak, to mamy większy problem niż nam się wszystkim wydaje... Zacytuj

dodano: 15:53, 26 wrzesnia 2020 przez: Ttt

Do Regionie .Ten radny to nie jest komendantem gminnym tylko prezesem Gminnym OSP i nie wiem kto go wybrał jak nie wie co się robi z gałęzią wisząca nad ulicą Zacytuj

dodano: 14:22, 26 wrzesnia 2020 przez: Reginis

O to właśnie chodzi. Kandyduje jedna z drugim na radną- radnego, a później przychodzą na posiedzenie komisji, sesję rady zupełnie nieprzygotowani. Nie czytają dokumentów, które otrzymują od Pani odpowiedzialnej za obsługę Rady, nie interesują się vide radny na sesji pytajacy czy może otrzymac ksero jakichś dokumentów. Gość biorący kasę za stanowisko tzw. komendanta gminnego OSP, nie wiem czy obecnie, ale kiedyś przez jakiś czas był na tym stołku, na sesji skałda wniosek do Wójta aby ten obciął gałąź nad drogą. Czy oni wiedzą co czynią...? Zacytuj

dodano: 23:03, 25 wrzesnia 2020 przez: Do Reginis

Ostatnia Komisja Rewizyjna i walka radnej z Lipska z cukierkiem i telefonem była zdumiewająca? Żadnych pytań radni nie zadają na komisjach, żadnych na sesji. Poddaństwo ma przecież krótkie nogi, nawet jeśli to się opłaci. Zacytuj

dodano: 21:19, 25 wrzesnia 2020 przez: Reginis

Też polecam relacje zwłaszcza z posiedzeń komisji. Szczególne poddaństwo radnych można sobie zobaczyć w relacji z Komisji Rewizyjnej. Ci ludzie w ogóle nieogarniają swojej roli. Do Żorż, dzięki za Twój ostatni wpis. Czasami brakuje mi właściwych słów aby przedstawić w prosty sposób moje motywy, a Ty te słowa znalazłeś. Zacytuj

dodano: 21:18, 25 wrzesnia 2020 przez: do poprzednika

nie "połuczać" tylko pouczać. A zresztą chyba nie wiesz co piszesz Zacytuj

dodano: 21:14, 25 wrzesnia 2020 przez: Do poprzednika.

Do Twej wypowiedzi postaram sie odnieśc jako postronny. Piszesz ze każdy ma prawo krytykowac i wskazywać tą słuszną i włwściwą stronę myslenia. Wiesz że łatwo jest połuczać i krytykować, a tym bardziej słuchać mieszkańców i ich wnioski realizować. Wnioski mieszkańców są adekwatne do ich zamieszkania, tym bardziej że przyjęte do realizacji z uwagi na czas realizacji zmieniają kosztorys . Zacytuj

dodano: 19:21, 25 wrzesnia 2020 przez: Żorż

do krytyków Reginisa .Nie wszyscy będą sołtysami ,nie wszyscy będą w radach sołeckich ,nie wszyscy będą klęczeć jak radny z Płoskiego .Są pewne granice wstydu i zażenowania ,granice przyzwoitości których nie wolno naruszać .Wolny obywatel ma prawo krytykować ,ma prawo wskazywać wazeliniarstwo .W wolnym czasie zachęcam do obejrzenia filmów z zebrań sołeckich , z komisji ,z sesji ,wszystko dostepne na stronie mieszkańca P. Zacytuj

dodano: 13:48, 25 wrzesnia 2020 przez: Reginis

I wzajemnie, tylko dwa razy mocniej. Zacytuj

dodano: 13:31, 25 wrzesnia 2020 przez: do reginis

Czytaj pan ze zrozumieniem co napisałem w swoim wpisie. Nie krytykować ciągle tylko spróbować swoich sił i zostać wybranym przez ludzi na sołtysa, radnego, wójta i pokazać jak się podejmuje decyzje i jak powinny być podejmowane Zacytuj

dodano: 11:08, 25 wrzesnia 2020 przez: Reginis

Cały czas, nie tylko ja, ale mieszkańcy myślący samodzielnie, a nie wyznawcy obecnego układu, podpowiadamy co można zrobić inaczej, lepiej, sprawiedliwiej. A w zamian otrzymujemy takie coś, co napisał poprzednik. Czy ktoś zmuszał tych ludzi trzymających władzę w gminie do tego aby się zajmowali sprawami gminnymi? Sami chcieli, to niech to robią, ale zgodnie z prawem, sprawiedliwie i z inicjatywami służącymi wszystkim, całej wspólnocie, a nie ciągle tym samym. Wstyd, że bronisz tego układu, pewnie jesteś jego częścią. Władza jest służbą publiczną, a nie miejscem "sobiepaństwa". Zacytuj

dodano: 09:17, 25 wrzesnia 2020 przez: do reginis

jak Pan taki mądry we wszystkim jak to powinno wyglądać iw gminie a jak nie powinno być to nie wystarczy ciągle krytykować kogoś kto dużo serca i pracy oddaje innym a spróbować być np. sołtysem, radnym czy nawet wystartować na wójta i wtedy szczena opadnie panu Panie reginis Zacytuj

dodano: 09:17, 25 wrzesnia 2020 przez: do reginis

jak Pan taki mądry we wszystkim jak to powinno wyglądać iw gminie a jak nie powinno być to nie wystarczy ciągle krytykować kogoś kto dużo serca i pracy oddaje innym a spróbować być np. sołtysem, radnym czy nawet wystartować na wójta i wtedy szczena opadnie panu Panie reginis Zacytuj

dodano: 22:42, 24 wrzesnia 2020 przez: ...

Równi i równiejsi albo nasi i tamci. Taka jest terminologia. Kiedy to się skończy? Zacytuj

dodano: 22:10, 24 wrzesnia 2020 przez: Reginis

Napisałem, że obecnie jest z tymi komputerami lepiej. Oczywiście, że mieszkańcy są różni, ale chodzi o to aby władza przynajmniej próbowała traktować wszystkich w miarę jednakowo, a jest dokładnie odwrotnie niestety. Zacytuj

dodano: 21:14, 24 wrzesnia 2020 przez: Do przedmówcy

Od kilku lat jest bardzo duże wsparcie dla rejonów wiejskich, a pracownie komputerowe to było standardowe wsparcie. Dlaczego jest z tym kłopot jeśli to prawda, że szkoły nie mają takich pravowni. Mieszkańcy fajni i niefajni to normalka, a mieszkaniec z posiedzeń zadaje zasadne pytania. Zacytuj

dodano: 20:32, 24 wrzesnia 2020 przez: Reginis

Cały czas gadanie o „obronie majestatu” urzędników, zwłaszcza po występie p. Puchacza, a merytorycznie prawie brak odpowiedzi. Cały czas uciekanie od jasnych, jednoznacznych odpowiedzi, rozmywanie tematów, zagadywanie. Wójt strofuje radnych, że nie bronią wójta i jego urzędników i próbuje wciągnąć radnych do publicznego potępiania tych, co zadają pytania. Ciekawe podejście do standardów demokratycznych, podziału władzy, itp. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx OŚWIATA leży, ale wójt i część radnych oraz urzędników żyje zapewne w świecie równoległym i mimo oczywistych faktów (w końcu padło z ust jednego z radnych, że ponad 700 uczniów z terenu gminy nie uczęszcza do gminnych szkółek, co daje coś około 7 mln złotych z subwencji, jak dobrze liczę. Sprostujcie mnie, jak się mylę, a to przecież załatwiłoby problemy finasowania oświaty w gminie), a fakty mówią same za siebie. Super szkoły, super wyniki, a każdy może sobie poszukać rankingów, zresztą sam często te dane przytaczałem. Moje dzieci też uczęszczały do gminnych szkół, to wiem jak tu jest, p. Radny, który tak zachwalasz gminne szkoły. Dzieci moich sąsiadów i znajomych dojeżdżały i dojeżdżają w starszych klasach do Zamościa, bo zarówno one, jak ich rodzice mieli dość już tego gminnego miodu. Super szkoły, a największa w gminie „pękająca w szwach”, to określenie p. Dyrektora bodajże z dzisiejszej sesji, a hala sportowa taka prawdziwa kiedyś tam będzie, o ciągłych skargach na dyrekcję w Kalinowicach nie wspomnę. W innych szkołach nie jest lepiej. Pracownie komputerowe, teraz coś drgnęło, ale jeszcze kilka lat wcześniej dno i wodorosty, pomoce naukowe- zapomnij. Gdzie nie ruszyć to sztuka dla sztuki, ale władza zadowolona. Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx No i jacy ci ludzie są podli. 30 lat samorządu – samozadowolenie władzy z osiągnięć – i tylko ci mieszkańcy się czepiają. Oczywiście tylko ci mieszkańcy są fajni, co są powiązani gminnym układem i przyklaskują, albo nie są powiązani, ale robią klakę bezmyślnie. Są też tacy mieszkańcy, co widząc układ i brak przebicia się ze swoimi problemami zwłaszcza jak władza zajmuje się tylko sobą i swoimi przybocznymi, co rezygnują, nie angażują się, są obojętni i żyją swoim życiem bez nadziei na zmianę tej chorej sytuacji. I tak się toczy to gminne życie między Panem – Wójtem – i Plebanem. Chociaż dzisiaj jakby mniej wiadomości z kruchty i tamtych okolic. Dobre i to. Zacytuj

dodano: 19:35, 24 wrzesnia 2020 przez: Ppp

Panie radny P.Koczułap jest pan prezesem OSP i nie wie pan gdzie się zgłasza takie zagrożenia wstyd podaje nr tel jak by pan nie wiedział 998 STRAŻ POŻARNA . Zacytuj